MIPIM interview: Pakket kalender med plads til spontan networking

Louise Panum Baastrup, udviklingschef i Carlsberg Byen P/S, har altid en helt pakket kalender, når hun tager på MIPIM. Men hun får alligevel rigtig meget ud af al den spontane networking, der foregår på MIPIM, hvad enten man opholder sig på standen eller går en tur ned ad ’Croisetten’.

Hvor mange gange har du været på MIPIM?
Fem gange i streg.

Hvad synes du om det?
De første par gange er det overvældende. Man ved ikke rigtig, hvad man kommer ned til, og dét, at 25.000 mennesker deltager, gør det lidt voldsomt. Man skal faktisk lige ind i det, inden man får noget ud af det.

Jeg synes egentlig også, at det er et spøjst koncept, dét, at man rejser ned til Sydfrankrig for at møde folk. Nogle mennesker kan derfor finde på at spørge kritisk, om det bare er ferie, vi skal ned på. Der kan MIPIM godt have et dårligt ry. Men nej, vores kalendere er pakket fra morgen til aften. Man er på hele tiden.

Værdien ligger dog ikke kun i det planlagte, men også meget i det spontane, og at man møder alle mulige forskellige - enten på Greater Copenhagen-standen, eller når man går ned ad ’Croissetten’. Og dét impulsive møde får man faktisk rigtig meget ud af, for netværket skaber værdien og vi følger op på de kontakter, vi har skabt, når vi kommer hjem.

Vi kontraherer ikke hele baduljen dernede, men det er et godt udgangspunkt at komme videre på, når man er kommet hjem.

Oplever du, at du kommer hjem med relationer eller investeringer, der gør noget godt for din virksomhed?
Helt klart. Også fordi vi er partnere på Greater Copenhagen-standen, så vi holder eksempelvis oplæg og får derfor noget ud over rampen, så vi kan vise, at intet er stationært, vi rykker og udvikler hele tiden Carlsberg Byen.

Var der noget særligt, du oplevede som værende positivt for jer i 2018?
Folk vil gerne høre om Carlsberg Byen, og det er jo rigtig positivt. Men sådan har det egentlig været i alle årene, så på den måde skilte 2018 sig ikke ud.

Besøgte du Greater Copenhagen-standen, og hvad synes du om den?
Jeg synes, Byggesocietetet havde lavet en rigtig fin stand og have nogle gode events i deres lejlighed. Jeg synes faktisk standen var særligt god i år. Den var meget moderne med gode møbler og friske farver. Det var klædeligt.

Vi har selvfølgelig haft meget fokus på Carlsberg Byen på standen, men jeg kan godt lide, at partnerne på standen er ligeværdige. Der er ens vilkår, hvis man har købt sig ind via et partnerskab. Det fungerer rigtig fint – også optisk – den måde, man kan vise sig frem på standen. 

Vil du afsted igen i 2019?
Det regner vi med. Vi starter efter sommerferien med at planlægge MIPIM, og meget af den markedsføring, vi laver, er centreret om MIPIM, så jeg kan næsten ikke forestille mig andet.