MIPIM interview: Her kan man både pleje netværket og skabe nye relationer

Bjarne Jørgensen, vicedirektør i Danske Bank/Realkredit Danmark Storkunder Ejendomme, er én af de mere erfarne, når det kommer til at deltage på MIPIM. Den netop overståede MIPIM var den 11. gang, han var af sted. Man kan have forskellige strategier for at få det meste ud af MIPIM, fortæller han i interviewet her. Selv følger han en 50-40-10 model, hvor han både arrangerer møder på forhånd, deltager i events og sætter tid af til impulsiv networking og relationspleje. Den tilgang får han selv mest ud af. 

Hvor mange gange har du været på MIPIM?
Jeg har været afsted 11 gange. Så jeg synes, jeg er både erfaren og ret trænet i at tage af sted og få meget ud af det.

Hvad synes du om at være på MIPIM?
Jeg synes godt om det. Jeg synes, man får dét ud af det, som man selv lægger i det. Du kan enten dukke op og bare møde en masse mennesker. Eller du kan planlægge møder og aftaler på forhånd. Der er jo en fuld deltagerliste på MIPIMs hjemmeside, så du kan se, hvem der deltager. Hvem er interessant i forhold til dit arbejde og din virksomhed? Man kan på den måde fokusere sin indsats.

Hvis man bare dukker på, vil man stadig få noget ud af det. Jeg anbefaler dog altid, at man planlægger nogle møder og har nogle aftaler i kalenderen på forhånd. 

Hvilken tilgang bruger du selv?
Jeg gør lidt af begge dele. Så jeg sætter ca. 40 % af tiden af til møder og aftaler, 50 % til events og så sætter jeg de sidste 10 % af til impulsiv eller aktuel networking.  Sådan cirka. 

Jeg prioriterer meget de faste holdepunkter og events, der er på MIPIM. Her kan man både pleje netværket og skabe nye relationer. 

Oplever du, at du kommer hjem med relationer eller investeringer, der gør noget godt for din virksomhed?
Det er svært at sætte to streger under, men man får plejet sine relationer og får et godt indtryk af, hvordan det går i ejendomsbranchen, når man kommer hjem.

Jeg har rigtig travlt på MIPIM med aftaler fra morgen til midnat, så jeg skriver mange af mine indtryk, dialoger og aftaler ned. Det hjælper mig til at skabe overblik over, hvordan verdenen ser ud i branchen – også efter jeg er kommet hjem.

Vil du afsted igen i 2019?
Det skal jeg. Danske Bank/Realkredit Danmark ønsker at være repræsenteret på MIPIM, fordi vi har en stor interesse i at være en aktiv og værdiskabende medspiller på det danske ejendomsmarked. Vi bruger også MIPIM til at signalere til både bestående og potentielle kunder og samarbejdspartnere.